De Singapore Tourism Board organiseert een B2B-roadshow in meerdere steden in India met 50 exposanten. Gepland van 8 juli tot 12 juli 2024, begint de roadshow in Chennai, gevolgd door Hyderabad en Kolkata, en eindigt in Ahmedabad.

De Singapore Tourism Board (STB) organiseert deze juli een B2B-roadshow in meerdere steden, waaronder Chennai, Hyderabad, Kolkata en Ahmedabad. De roadshow, genaamd ‘Singapore Tourism Board Roadshow 2024. Holidays Made in Singapore’, zal 50 exposanten bevatten die hotels, attracties, luchtvaartmaatschappijen, cruisebedrijven en bestemmingsmanagementbedrijven vertegenwoordigen.

Opvallend is dat zeven van deze exposanten voor het eerst deelnemen, waaronder de beroemde attractie Museum of Ice Cream en Disney Cruise Line, die Singapore vanaf volgend jaar vijf jaar lang als exclusieve Zuidoost-Aziatische thuishaven zal gebruiken. In lijn hiermee is de 2024 multi-city roadshow gethematiseerd als “Holidays. Made In Singapore” om de Indiase reisbranche te ondersteunen bij het promoten van Singapore als een unieke bestemming voor verschillende consumentsegmenten.

Als onderdeel van de B2B-roadshow organiseert STB ook twee speciaal samengestelde business matching-platforms tussen Singaporese trouwleveranciers en Indiase planners in Ahmedabad en Kolkata. Deze netwerkbijeenkomsten, met acht locaties, hotels, luchtvaart- en cruisepartners en DMC’s, bouwen voort op STB’s voortdurende inspanningen in India om de unieke selectie van trouwlocaties en -ervaringen in Singapore onder de aandacht te brengen, inclusief een samenwerking met de beroemde couturier Rahul Mishra en de samenstelling van een Gids voor Trouwplanners in Singapore.

Markus Tan, regionaal directeur voor India, het Midden-Oosten, Zuid-Azië en Afrika bij de Singapore Tourism Board, uitte zijn enthousiasme over de aankomende roadshows in meerdere steden en benadrukte het belang van samenwerking met de reisbranche om de aantrekkingskracht van Singapore in deze regio’s te vergroten. “Van januari tot mei 2024 heeft Singapore meer dan een half miljoen bezoekers uit India verwelkomd. Dit onderstreept het belang van India als een belangrijke toeristische bronmarkt voor ons. We hopen samen met onze reisstakeholders deze groeimomentum te kunnen behouden gedurende de tweede helft van 2024. We zijn verheugd om deze multi-city B2B-roadshow te starten om onze connecties met de Indiase reisbranche vanuit vier belangrijke steden met directe vluchten naar Singapore te versterken. We hopen dat de roadshow sterkere zakelijke relaties en samenwerkingen zal bevorderen, wat leidt tot wederzijdse groei en succes voor alle deelnemers en aanwezigen.”